Strona główna
Zajęcia edukacyjne w straży pożarnej
Dnia 28 listopada 2022r. uczniowie klasy 1c pod opieką pani profesor Izabeli Rokity udali się do Straży Pożarnej w Miliczu, by wziąć udział w zajęciach edukacyjnych głównie nadzorowanych przez panią Julię Calów z Komendy Powiatowej PSP w Miliczu.
Zajęcia pozwoliły na zasięgnięcie wiedzy z tematu zjawisk chemicznych występujących w czasie pożarów. W celu lepszej wizualizacji przytoczony oraz omówiony został trójkąt pożarowy. Po lekcji teoretycznej, korzystając z wcześniej zaczerpniętej wiedzy, zademonstrowany został praktyczny przykład gaszenia pożaru z uwzględnieniem analizy rozprzestrzeniania się płomienia. Uczniowie mieli okazję na zobaczenie postępu rozwijania i spowalniania wzniecającego się ognia.
Pokaz trwający dwie godziny lekcyjne przewyższył oczekiwania młodzieży, która niechętnie opuszczała miejsce zajęć. Z pewnością będzie to stanowić pamiętne wspomnienie dla klasy 1c.
Wykład na Uniwersytecie Wrocławskim
Dnia 20 listopada 2022 roku klasy rozszerzające chemię wraz z nauczycielami wzięły udział w wykładzie „Alchemia- droga po złoto", który odbył się w ramach Wszechnicy Chemicznej na Wydziale Chemii UWr.
Pan dr Grzegorz Rusek w bardzo interesujący i często zabawny sposób przybliżył nam początki chemii oraz rolę alchemików w rozwój tej ciekawej dyscypliny wiedzy.
Z niecierpliwością czekamy na kolejny wykład !
Spotkanie z przedstawicielami Placówki Straży Granicznej we Wrocławiu
W dniu 29 listopada 2022 r. uczniowie klas czwartych wzięli udział w spotkaniu z przedstawicielami Placówki Straży Granicznej we Wrocławiu.
Podczas spotkania funkcjonariusze zapoznali uczniów z charakterem służby w Straży Granicznej. Szczegółowo opowiedzieli o zadaniach formacji i o procedurach przyjęcia do takiej służby oraz zachęcali do wstąpienia w ich szeregi.
Spektakl teatralny „Te sprawy”
W dniu 18.11.2022 (piątek) na godzinę 11.00 uczniowie I LO udali się do Ośrodka Kultury w Miliczu na spektakl pt. „Te sprawy” prezentowany przez Teatr Kameralny z Bydgoszczy.
Przedstawienie rozgrywało się w minimalistycznej przestrzeni, która zapełniana była myślami i wspomnieniami głównej bohaterki. Tę przestrzeń łatwo było widzowi oswoić – nic nie rozpraszało uwagi, nie odrywało od stojącej w centrum postaci, jakby mimochodem wprowadzającej na scenę znaczące rekwizyty. Poznaliśmy realia jej życia – codzienne wyzwania, trudne relacje, proces niełatwych, lecz nieuchronnych zmian. Bohaterka uczyła się siebie, poznawała własne pragnienia oraz ograniczenia, a widz – zwłaszcza ten młody, czyli my – mieliśmy szansę poczuć, że ze swoimi rozterkami nie jesteśmy sami. W poszukiwaniu indywidualnego głosu włączał się chór innych głosów. Różne drogi, ale wspólny cel – akceptacja siebie, budowanie autentycznej relacji, dążenie do porozumienia mimo różnic.
Spektakl „Te sprawy” opowiadający o dojrzewaniu, o konfrontowaniu się głównej bohaterki ze światem zewnętrznym i oczekiwaniami, którym – jak czuje musi sprostać, był dobrą lekcją, skłaniającą do głębszej refleksji i poznania samego siebie.
Strona 20 z 150