CEL PROJEKTU
Celem projektu jest eliminacja barier uniemożliwiających zapewnienie równych szans edukacyjnych oraz podniesienie jakości usług edukacyjnych dla uczniów liceum ogólnokształcącego poprzez zapewnienie dostępu do zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, opieki pedagogiczno-psychologicznej, doradztwa edukacyjno-zawodowego, warsztatów z przedsiębiorczości oraz przeprowadzenie konkursu z analizy marketingowej.
Projekt umożliwi nadrobienie braków w nauce poprzez uczestniczenie w zajęciach wyrównawczych z języka polskiego, matematyki oraz języka obcego uczniom I, II, III klas (pomoc w przygotowaniu do egzaminu dojrzałości). Stanowi również wsparcie dla uczniów, którzy potrzebują opieki pedagoga i psychologa. Warsztaty z przedsiębiorczości przekażą praktyczną wiedzę w nowoczesnej formie czyniąc je świetną zabawą. Projekt stanowi wsparcie dla szkoły i jest uzupełnieniem jej misji edukacyjnej.
GRUPA DOCELOWA
Projekt skierowany jest do uczniów liceum ogólnokształcącego, z pomocy skorzysta min. 100 uczniów.
DZIAŁANIA
1. Warsztaty - Negocjacje 20h, 5 grup po 4h po 15 osób (poznanie i wykorzystanie technik negocjacyjnych w praktyce)
2. Warsztaty - Wystąpienia publiczne 20h, 5 grup po 4h po 15 osób (nauka przeprowadzania prezentacji i wystąpień publicznych)
3. Warsztaty - Power Point 32h, 4 grupy po 8h po 15 osób (nauka obsługi programu Power Point)
4. Warsztaty - Komunikacja i praca w zespole 16h, 4 grupy po 4h po 15 osób (komunikacja dwustronna, prezentacja technik efektywnego komunikowania się oraz nauka pracy w zespole)
5. Gra biznesowa 24h, 3 grupy po 12h po 25 osób (nauka zasad zarządzania firmą w warunkach konkurencji)
6. Warsztaty - Radzenie sobie ze stresem 16h, 4 grupy po 4h po 15 osób (prezentacja mechanizmów funkcjonowania w życiu codziennym i metod ograniczaniu stresu)
7. Konkurs marketingowy (32h, 2 grupy po 16h po 20 osób warsztatów z analizy marketingowej; 20h konsultacji) – celem konkursu jest zapoznanie z działaniem narzędzi marketingowych – konkurs z nagrodami
8. Doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna 106h, min. 45 osób (doradca pomoże określić i poznać predyspozycje zawodowe ucznia, wyznaczyć i zaplanować ścieżkę do zdobycia wymarzonego zawodu)
9. Poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe 106h, min. 45 osób
10. Dodatkowe zajęcia wyrównawcze (j. polski – 318h, matematyka – 318h, j. obcy- 318h, łącznie ze wszystkich przedmiotów min. 60 osób).