Mimo, że był to nasz ostatni dzień w Paryżu, wszyscy bardzo cieszyli się na to, co mieliśmy zobaczyć. Tradycyjnie rozpoczęliśmy od śniadania, po którym spakowaliśmy się i ruszyliśmy do Ogrodów Luksemburskich. Zobaczyliśmy estetykę geometrii zachowaną w przyrodzie i dowiedzieliśmy się kilku historycznych faktów.

Kolejnym poniedziałkowym punktem zwiedzania był Université de Paris IV Paris-Sorbonne, który zapoczątkował naszą dalszą podróż w kierunku starych uliczek Paryża. Zapoznaliśmy się z różnymi stylami budowy i sposobami ich łączenia. Naszą uwagę przykuła księgarnia „Shakespeare and Company”, gdzie mogliśmy zakupić pamiątki oraz zwiedzić niezwykle klimatyczną przestrzeń.

Następnie przeszliśmy na plac Jana Pawła II i obejrzeliśmy katedrę Notre-Dame z zewnątrz. Spróbowaliśmy francuskiego przysmaku, czyli naleśników z kremem kasztanowym. Przed przechadzką po wyspie Cité mogliśmy zaobserwować Palais de Justice, tj. siedzibę najwyższego sądu w Paryżu. W ciągu całej wędrówki dowiedzieliśmy się, jak wiele budowli jest związanych z historią Polski.

Jednym z najbardziej wyczekiwanych momentów wycieczki był Luwr. W muzeum podzieliliśmy się na dwie grupy i zaczęliśmy zwiedzanie, w trakcie którego mieliśmy jedyną taką okazję na zobaczenie dzieł sztuki: Nike z Samotraki, Mony Lisy Leonarda da Vinci, Wenus z Milo i wielu innych.

Później przeszliśmy przez Ogrody Tuileries na plac Concorde. Spacerując, udaliśmy się pod Łuk Triumfalny, spod którego skierowaliśmy się do restauracji.

Czas po obiadokolacji spędziliśmy na zakupach, po czym mieliśmy szansę na zrobienie (jak nam się zdawało) ostatnich zdjęć w kraju. Kiedy wsiedliśmy do autobusu, zamiast jechać prosto do Polski, kierowcy i przewodnik postanowili zawieźć nas pod wieżę Eiffla. Zobaczyliśmy grę świateł i sfotografowaliśmy budowlę nocą. W końcu wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Bardzo dziękujemy pani prof. Małgorzacie Pernak-Ryś i biurze podróży „AnDa”; pani prof. Agnieszce Nowackiej i panu prof. Arturowi Czujowskiemu za poświęcony nam czas, a także opiekę. Wspomnienia z tego wyjazdu zapadną nam na długo w pamięci, z racji czego mamy nadzieję na więcej tego typu wycieczek oraz kolejne niezapomniane przygody w ciągu naszej edukacji.