Projekty
Szkoła pisała projekty w ramach Budżetu obywatelskiego Gminy Milicz
Uczniowie mieli okazję brać udział w wydarzeniach kulturalnych online w czasie trwania pandemii.
Nauczyciele biorący udział w Programie podnieśli swoje kompetencje w zakresie wykorzystania TIK w procesie nauczania oraz pracy zespołowej. Dzięki szkoleniowej Radzie Pedagogicznej z zakresu stosowania TIK oraz uczestnictwie w licznych webinariach, nauczyciele mieli okazję wzbogacić i unowocześnić swój warsztat pracy dydaktycznej.
Cele:
- działania na rzecz ochrony środowiska,
- ochrona zdrowia i życia ludzi przed szkodliwym oddziaływaniem zanieczyszczeń i odpadów,
- eliminacja z produkcji i stosowania substancji chemicznych i produktów mających negatywny wpływ na środowisko i zdrowie ludzi,
- zapobieganie zanieczyszczeniom i odpadom u źródeł ich powstawania,
- zapobieganie marnotrawstwu surowców oraz niewłaściwemu zagospodarowaniu i unieszkodliwianiu odpadów,
- wdrażanie zasad gospodarki bezodpadowej oraz gospodarki o obiegu zamkniętym,
- zapobieganie międzynarodowemu obrotowi odpadami, a zwłaszcza odpadami niebezpiecznymi,
- pobudzanie świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz kształtowanie korzystnych dla środowiska naturalnego postaw i zachowań obywateli,
- podejmowanie działań na rzecz rozwoju demokracji lokalnej, pobudzanie aktywności społecznej i dalszego upodmiotowienia społeczeństwa, a także upowszechnianie oraz ochrona wolności i praw człowieka,
- zwiększenie dostępu społeczeństwa do informacji o powstających zanieczyszczeniach i odpadach.
Podstawowym elementem cyfrowego bezpieczeństwa w szkołach jest wiedza i świadomość uczniów, ale także nauczycieli i rodziców na temat możliwych zagrożeń i ryzyka związanego z korzystaniem z Internetu i nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa jest po to, by skutecznie odpowiedzieć na problemy i wyzwania związane z bezpiecznym korzystaniem z zasobów cyberprzestrzeni w polskich szkołach.
"Das Bild der Anderen" ("Obraz innych") jest międzynarodowym projektem edukacyjnym, który powstał w 1989roku na uniwersytecie w Amsterdamie a od 2006 roku patronat nad nim sprawuje Goethe-Institut w Krakowie. Jednym z zadań przedsięwzięcia jest wykorzystanie języka niemieckiego jako narzędzia w nawiązywaniu międzynarodowych kontaktów, co stanowi motywację do efektywnej nauki tego języka.
„Młody Chemik Eksperymentuje- innowacja pedagogiczna dla wyrównania szans na sukces edukacyjny uczniów”, który realizowany będzie na Wydziale Chemicznym Politechniki Wrocławskiej.
Okręgowa Izba Radców Prawnych we Wrocławiu w bieżącym prowadzi program współpracy z gimnazjami i szkołami ponadgimnazjalnymi z Wrocławia i woj. dolnośląskiego pod nazwą "Prawo w szkole", którego podstawowym założeniem jest podwyższenie świadomości prawnej uczniów, szczególnie w zakresie problemów prawnych, towarzyszących młodzieży w życiu codziennym.
Strona 2 z 4